سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 22898
کل یادداشتها ها : 31
خبر مایه


1 2 >

اهمیت اسم شرکت در چیست؟

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است.
بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند.
اسم شرکت اولین نشانه هر شرکت است. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  

اخذ کد اقتصادی

 پس از اینکه شرکتی در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید باید نسبت به اخذ کد اقتصادی و تعیین حوزه اقدام نماید. کد اقتصادی جهت انجام امور تجاری و هم چنین تسلیم اظهارنامه نیاز است.

مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی:

  1. کپی اساسنامه و اظهارنامه
  2. کپی شرکتنامه برای شرکت های (با مسئولیت محدود، نسبی، موسسات، تعاونی)
  3. کپی مدارک اعضاء هیئت مدیره (کپی شناسنامه و کارت ملی، کارت پایان خدمت)
  4. گواهی امضاء صاحبان امضاء
  5. آگهی تاسیس و کپی روزنامه تاسیس
  6. کپی آخرین تغییرات هیئت مدیره و کپی روزنامه تغییرات
  7. کپی آخرین تغییرات آدرس و کپی روزنامه آخرین تغییرات آدرس
  8. کپی قولنامه به اسم شرکت و تاییدیه پستی
  9. مهرشرکت

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  

طرح توجیهی چیست؟

طرح های توجیهی به گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد، گزارش طرح توجیهی یا Feasibility Study Report نام دارد. طرح توجیهی ابعاد مختلف یک پروژه از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی کرده و به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش‌های طرح توجیهی را می‌توان به صورت زیر شرح داد:
1-    تجزیه و تحلیل مالی یا Financial Analysis ، به منظور بررسی و آنالیز ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد.
2-    مطالعه بازار یا Market Study که در آن ابعاد مختلف بازار محصولِ طرح توجیهی بررسی می‌شود. این ابعاد عبارتند از کمبود، بازار هدف، عرضه، تقاضا و ...
3-    توجیه‌پذیری فنی یا Technical Feasibility ، به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی همچون فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزاتِ تولید و ساختارر اجرائی طرح انجام میشود.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید


  

اتباع و شرکتهای خارجی برای ثبت نام در سامانه های سازمان امور مالیاتی کشور باید دارای کد فراگیر باشند. این کد همانند شماره ملی می باشد. برای ثبت اطلاعات و دریافت کد فراگیر باید وارد سامانه tax.gov.ir شده و از صفحه ویژه کد فراگیر استفاده نمایید.

آیا اتباع خارجی که کارت آمایش دارند به منظور ثبت نام شماره اقتصادی نیاز به دریافت کد فراگیر دارند؟

اتباع خارجی که کارت آمایش دارند برای ثبت نام شماره اقتصادی، نیازی به دریافت کد فراگیر ندارند و می توانند از عدد 8 رقمی که در قسمت زیر بارکد روی کارت آمایش آنها درج گردیده به عنوان کدفراگیر استفاده نمایند

ادامه مطلب را ذر وب سایت ثبت شرکت پوینده مشاهده فرمایید.


  

تعاریف اتباع خارجی :

مقصود از اتباع خارجی ، موضوع ماده 180 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی که از این پس – قانون نامیده می شود، افرادی هستند،( گذرنامه – پناهنده – مهاجر – آواره) که تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را ندارند و تحت عناوین زیر متقاضی ورود به کشور جمهوری اسلامی ایران هستند و تابعیت خارجی آنها مورد قبول دولت جمهوری اسلامی ایران است .

پناهنده : به شخصی اطلاق میگردد که به علت ترس موجه از اینکه به دلایل مربوط به نژاد یا مذهب ، ملیت یا عضویت در یعضی گروههای اجتماعی یا داشتن عقاید سیاسی تحت شکنجه قرار گیرد و درخارج از کشورمحل سکونت خود بسرمی برد و نمی تواند و یا بعلت ترس مذکور نمی خواهد خود را تحت حمایت آن کشور قرار دهد.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ