سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 22902
کل یادداشتها ها : 31
خبر مایه


1 2 >

 اخذ کارت بازرگانی مجوزی‌ است که از سوی اتاق بازرگانی برای اشخاص حقوقی یا حقیقی صادر می‌شود و دارنده آن اجازه دارد به امر صادرات و واردات و تجارت خارجی مبادرت نماید.
 اعتبار کارت بازرگانی صادر شده به مدت یک سال از تاریخ صدور است و پس از اتمام این مدت هم می‌توان مجددا آن را به مدت یک سال دیگر تمدید نمود.

موارد کاربرد کارت بازرگانی:

  • جهت ثبت سفارش و ترخیص کالا
  • اقدام به واردات کالا از مناطق آزاد
  • اقدام به حق العمل کاری در گمرک
  • صادرات و واردات انواع کالاهای مجاز
  • امکان ثبت برندها و علائم تجاری غیر فارسی

صدور کارت بازرگانی موکول به آن است که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشد. در شرکت‌های تجارتی کارت بازرگانی مربوطه بنام مدیر مسئول شرکت صادر می‎شود. بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می‎نمایند باید طبق فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند. صدور کارت بازرگانی برای بعزرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله متقابله است.یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می‎شود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی دهند.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  

رتبه بندی شرکت ها

رتبه بندی شرکت یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران و مدیران شرکتهای برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌وران است. به عبارت دیگر به منظور اجرای هر پروژه باید توان شرکت‎ها‎‎ی دارنده گواهی صلاحیت، براساس ضوابط آیین‎نامه ارجاع کار به پیمانکاران توسط‌ دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارزیابی گردد. اخذ گرید بندی، مرحله اول از فرآیند احراز صلاحیت شرکتهای متقاضی حضور در مناقصات دولتی و پروژه‌های بزرگ محسوب می‎‎شود. شرکت‎ها‎‎ از نظر نوع فعالیت، در هنگام دریافت رتبه در پنج طبقه دسته بندی می‎‎شوند که رتبه هر یک از این دسته‌ها توسط نهاد خاصی تعیین می‎‎شود. گرید بندی یک ملاک تشخیص صلاحیت بوده که بوسیله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیمانکاران و شرکت‎ها‎‎ در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  

الف) سهامدار بودن کارکنان دولت در شرکت خصوصی تا هر میزان :

کارکنان دولت می توانند در صد بالایی از سهام شرکت را در اختیار داشته و این شرکت نیز می توانند مبادرت بر انجام معاملات تجاری باتمام اشخاص مختلف نمایید لیکن از انجام معامله با دستگاهها دولتی ممنوع است
چنانچه شرکت مذکور در نظر داشته باشد با دستگاهها دولتی معامله داشته باشد حداکثر سهام هر یک از کارکنان دولت نمی تواند بیش از 5% باشد و یا در مجموعع چند نفر کارکنان دولت بیش از 20% سهام را داشته باشد مگر اینکه تعداد سهامداران بیش از 150 نفر باشد و هیچ یک از کارکنان دولت بیش از 5% سهام نداشته باشد .

تذکر : ممنوعیت و محدودیت هایی برای انجام معامله اینگونه شرکت ها با دستگاههای دولتی صرف نظر از میزان سهام کارکنان دولت وجود دارد مانند مدیریت ، اداره ، نظارت ، بازرسی ، و ..... شرکت خصوصی توسط کارکنان دولت

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  

ثبت بین المللی براساس موافقتنامه و پروتکل مادرید

   با نگرشی برتاریخچه کنوانسیون پاریس درخصوص حمایت از مالکیت صنعتی در می یابیم که به منظورحمایت از علائم تجارتی درسطح بین المللی بموجب کنوانسیون مزبور صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) میبایست بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع نماید.

 به همین منظور جهت تسهیل روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.

این سیستم شامل دو معاهده : موافقتنامه مادرید مورخ 1891 و پروتکل مرتبط با آن مصوب 1989 و همچنین آئیننامه مشترک می باشد. سیستم مادرید  درحال حاضر دارای 85 عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد.

لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین المللی صرفا" از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت در کشور مبداء می باشد.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  

سهامداران شرکت با توجه به مقررات قانونی تجارت می توانند شرکت را منحل نمایند و برای اینکار بایدصورتجلسه ای تحت عنوان مجمع عمومی فوق العاده تنظیم نموده وبه ثبت شرکتها تحویل نمایند لذا لازم است که از تاریخ تنظیم صورتجلسه انحلال حداکثر ظرف مدت 5 روز جلسه مزبور را به ثبت شرکتها تحویل نمایند.

مدارک لازم برای انحلال:

  1. کپی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات هیئت مدیره و بازرسین شرکت
  2. مشخص نمودن محل تصفیه (طبق تاییدیه پستی)
  3. مشخص نمودن مدیر یا مدیران تصفیه و مشخصات آنها
  4. لیست سهامداران
  5. مشخصات کامل سهامداران و بازرسین شامل : نام نام خانوادگی – نام پدر – ش ش – کد ملی – تاریخ تولد:..../....../.......
  6. مشخص نمودن روزنامه کثیر الانتشار شرکت

ادلمه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ